poniedziałek, 16 marca 2015

Ciecierzycowa potrawka


Jak zapewne zauważyliście obiady, które robię przygotowuje się zazwyczaj naprawdę szybko. Mimo, że gotuję stosunkowo dużo to nie lubię, gdy samo przygotowanie jednego dania trwa wieki. Łatwo wtedy można się zgubić :).
Dziś propozycja obiadowa z uwielbianą przez nas ciecierzycą. Prościzna, ale smaczna, sycąca i wartościowa.

Potrzebujemy:
2 szklanki namoczonej ciecierzycy (namoczona przez noc i jeszcze trochę)
1 kartonik przecieru pomidorowego 500g (ja użyłam passaty z lidla)
kilka sztuk ugotowanych ziemniaków (ja ugotowałam w mundurkach)
ugotowany kalafior (ok. 1/4 główki kalafiora)
troszkę oliwy z oliwek
przyprawy: garam masala i pieprz ziołowy

Ciecierzycę gotujemy do miękkości, następnie odlewamy wodę. Zalewamy przecierem pomidorowym i zostawiamy na małym ogniu. Dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaczki i podzielonego na różyczki kalafiora. Całość przyprawiamy:pół łyżeczki pieprzu ziołowego i płaska łyżeczka garam masali. Dolewamy odrobinę oliwy. Całość dokładnie mieszamy i jeszcze chwilkę podgrzewamy.
Na koniec dodałam jeszcze dwie garści suszonej pokrzywy.



Tak dla przypomnienia jeszcze, CIECIERZYCA:
- można podawać dzieciom od początku rozszerzania diety np. w formie past, hummusu 
- jest bardzo bogatym źródłem białka
- zawiera witaminy z grupy B: B1, B2, B6, B5 (a właściwie jej składnik kwas pantotenowy- reguluje białka i tłuszcze w organizmie, niezbędny w produkcji przeciwciał oraz regeneracji skóry)
- jest źródłem żelaza
- zawiera całkiem sporo błonnika
- ma niski indeks glikemiczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz