czwartek, 8 maja 2014

Kotleciki brokułowo-groszkowe

Nie wiem dlaczego, ale obiady resztkowe (takie na oczyszczenie lodówki) z reguły wychodzą przepyszne!
Tak więc, gdy lodówka prosi o oczyszczenie i przewietrzenie- nie wachaj się, tylko wymyśl coś.

U nas powstały ostatnio kotleciki brokułowo- groszkowe i to był strzał w dziesiątkę!

Niecały nieduży brokuł
pół puszki groszku
2 garści płatków owsianych
4 łyżeczki kaszy kukurydzianej
płaska łyżeczka przyprawy garam masala
szczypta soli, pieprzu

olej do smażenia

Brokuła ugotowałam do miękkości, odcedziłam, dorzuciłam groszek i wszystko razem zmiksowałam na masę. Dodałam zmielone w młynku elektrycznym płatki owsiane, kaszę kukurydzianą i przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszałam i odstawiłam do ostygnięcia masy. Formuję niewielkie kotleciki, obtaczam w mące (np. mące orkiszowej) i smażę z obydwu stron na lekko brązowy kolor.

Kotleciki wyszły bardzo smaczne, dzięki przyprawie bardzo aromatyczne. Idealne do obiadu i do ręki na przegryzkę.

 
Smacznego!
Już prawie weekend! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz