piątek, 3 października 2014

Mini pizze z jarmużem i porem

Jarmuż ponoć świetne sprawa! Musi być- w końcu jest zielony :)


Mam takie szczęście, że dostałam świeży jarmuż prosto z eko-ogródka mojej mamy.
Surowy jarmuż jest świetnym źródłem witaminy C.
Posiada dużo chlorofilu (działającego antyoksydacyjnie) oraz karotenu.
Jest dobrym źródłem witamin z grupy B oraz witaminy E.

Za stroną Mind Body Green jarmuż należy do superfoods:
- jest bogaty w żelazo i wapń
- jest bogaty w witaminę  K
- zawiera kwasy tłuszczowe omega 3
- obniża cholesterol
- wspomaga detoks organizmu

Ciasto na pizzę przygotowałam tak jak tutaj:  WegeBobo Pizza

Ale wcześniej przygotowałam jarmuż i sos z porem.

Jarmuż (ok. 150 g-tyle co na zdjęciu) kroimy całkiem drobno  i podduszamy na patelni z oliwą z oliwek, podlewając troszkę wodą. Doprawiłam delikatnie solą i asofedtidą (a można też czosnkiem w proszku). Podduszamy do momentu, aż odparuje wodę całkiem- tak około 10 minut.

Sos z pora
Połowę pora siekamy i podsmażamy na patelni na 5 łyżkach oliwy z oliwek. Po chwili dodajemy ok.3-4 łyżki mąki, mieszamy dokładnie, powstaje zasmażka. Zalewamy 0,75 szklanki wody z łyżką sosu sojowego, szczyptą pieprzu ziołowego i szczyptą papryki słodkiej. Mieszamy dokładnie, gdy zgęstnieje- odstawiamy do ostygnięcia.

Gdy ciasto na pizzę mamy już gotowe, nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Na natłuszczonej blaszce formujemy placki (ja zrobiłam 5 średnich). Rozporowadzamy sos, na to nakładamy jarmuż, a na wierzch pokrojony w kawałki ser feta. Pieczemy ok.15 minut.





A tu jeszcze z piekarnika:



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wystąpił błąd w tym gadżecie.