poniedziałek, 22 czerwca 2015

Placuszki z komosą ryżową

Jak zapewne wiecie, resztki z obiadów mogą być fajną inspiracją do kolejnych dań. I tak o to z niedużej ilości komosy ryżowej z dnia poprzedniego powstały bardzo smaczne placuszki. 

Potrzebujemy:
ok. 0,5 szklanki ugotowanej wcześniej komosy ryżowej
1 banan
3 łyżki mąki jaglanej
3 łyżki mąki gryczanej
0,5 szklanki płatków owsianych
olej kokosowy

Banana rozgniatam razem z ugotowana komosą. Następnie dodaję mąki oraz zmielone w młynku elektrycznym płatki owsiane. Wszystko dokładnie mieszam, gdy jest taka potrzeba można dodać odrobinę płynu (mleka roślinnego lub wody). Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy płaską łyżeczkę oleju kokosowego. Smażymy pierwszą porcję. Po tej porcji można patelnie wytrzeć ręcznikiem papierowym i smażyć już bez tłuszczu.




Quinoa czyli komosa ryżowa, zwana też złotem Inków jest świetnym źródłem białka roślinnego (zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy).
Zawiera lizynę, która pomaga w budowie chrząstek.  Dzięki argininie i histadynie stymuluje hormon wzrostu. Jest źródłem potasu, żelaza, fosforu i witamin z grupy B i witaminy E. Znajduje się w niej więcej wapnia niż w mleku krowim. Ma wysoki udział tłuszczów w tym cenne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wystąpił błąd w tym gadżecie.