wtorek, 27 sierpnia 2013

Sharing economy-wymieńmy się

Ostatnio zagłębiłam się w temacie SHARING ECONOMY- czyli usługach/handlu polegających najczęściej na tranzakcjach bezgotówkowych i wymianie.


http://futuretechreport.com/

Obecnie popularne stały się serwisy dla podóżników blablacar.pl czy też carpooling, dzięki którym możemy użyczyć miejsca w samochodzie lub znaleźć osobę jadącą w tym samym kierunku. Dzięki temu koszty paliwa można podzielić na kilka osób. Mamy też couchsurfing.com, na którym osoby z całego świata proponują miejsce noclegowe w swoim domu lub poszukują "kanapy" w mieście, w którym się zatrzymują. Coraz więcej widzę również grup na facebook'u, które mają na celu wymianę ubrań i akcesoriów dziecięcych. Istnieje strona: http://swapmnie.pl/ , która głosi ideę:  
"Nie kupujmy, gdy możemy wymienić. Nie wyrzucajmy, gdy możemy oddać.”

Fajnym pomysłem są SWAP PARTY, na których spotykamy się, aby wymienić się ubraniami, zabawkami czy też książkami. Te z tematyką dziecięcą to również świetna okazja aby poznać nowych rodziców z maluchami. Oto nasze stargardzkie SWAP PARTY, organizowane po raz drugi i na pewno nie ostatni (fajne zdjęcia z wymianki TU).

Całkiem niedawno trafiłam na stronę: http://wymiennik.org . To strona, na której można zaoferować swoją usługę, a w zamian znaleźć jakąś inną.
Wystarczy się zajerestrować, podać informację o tym, jakich produktów i usług oczekujesz i co możesz zaproponować w zamian.
I tak mamy tutaj na przykład: wymianę ubrań, oferty z nauką języka obcego, produkty kulinarne, masaże, i kilkadziesiąt innych propozycji. Niestety większość ofert warszawskich.

WTEDY WŁAŚNIE PRZYSZEDŁ MI DO GŁOWY POMYSŁ!

Moje miasto jest dosyć trudne do "poruszenia". Jako instruktor masażu niemowlęcego Shantala i doradca chustonoszenia NIESTETY nie mam rąk pełnych roboty. To, czym się zajmuję jest tematem dosyć niszowym- choć ciągle rozrastającym się, zdobywającym coraz więcej zwoleników i pojawiającym się w nowych miejscach. U nas niestety jeszcze nie...ale zmienię to! Czasami przyczyną może być brak świadomości, co może dać nam i dziecku masowanie czy też noszenie w chuście. Ale gdy już tą świadmość zdobędziecie lub chcecie zdobyć, a blokują Was kwestie finansowe to.....

                           WYMIEŃ SIĘ ZE MNĄ!!!


Moim celem jest, aby jak najwięcej dzieci oraz rodziców z mojej okolicy mogło poznać korzyści jakie płyną z masowania oraz noszenia malucha w chuście! Co Wy na to?

Masz maleństwo, chciałabyś/chciałbyś nauczyć się masażu niemowlęcego, odpowiedniej pielęgnacji lub noszenia w chuście? Więc może jesteś w stanie również zaoferować coś ciekawego w zamian? Uważam, że tak moja jak i Twoja działaność stanowi jakąś wartość, dlatego możemy sobie na wzajem pomóc!

Co mnie interesuje? Tego jeszcze nie wiem, chętnie rozważę Twoją propozycję, choć mogę być wybredna:) Może możesz zaproponować mi coś co wykonujesz, tworzysz? Może prowadzisz usługi kosmetyczne, masaż dorosłego, szyjesz, fotografujesz, piszesz do gazety, tworzysz reklamę?

Napisz do mnie: shantala.stargard@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz