środa, 4 lutego 2015

#testuJEMY: CZYSTOZIARNISTY chleb

CZYSTOZIARNISTY kupiłam w Biedronce przekonana, że odkryłam mieszankę nasion i pestek, które można dodawać do pieczenia chleba. Byłam blisko. Okazało się, że jest to mieszanka do samodzielnego wypieku chleba. Ciekawa, bo składająca się głównie z nasion i ziaren - bez mąki.



Skład:płatki owsiane, ziarno słonecznika, nasiona lnu, płatki sojowe, pestki dyni, sezam, preparowane ziarno żyta,preparowane ziarno orkiszu, kiełki żytnie słodowane, przyprawa mielona.

Niestety nie znalazłam informacji jaka przyprawa kryje się pod nazwą "przyprawa mielona".
Według zapewnień na stronie internetowej skład oparty jest na naturalnych składnikach, bez sztucznych domieszek, konserwantów i GMO.

Aby upiec chleb należy dodać do mieszanki: wodę, dodatkowe nasiona-ziarna lub suszone owoce, olej roślinny, miód i trochę soli (ja dałam mniej niż sugerują).

Po zmieszaniu składników, odstawieniu ich na trochę, chleb pieczemy trochę ponad godzinę.


Smakuje bardzo ciekawie, przebija najbardziej smak słodkawy. Chleb jest bardzo sycący i mam wrażenie, że dużo go nie zjemy.

Gotowy chleb można dostać również w piekarniach. Dostępność można sprawdzać na stronie internetowej.

Największy minus? Cena- za 250 g mieszanki, z której otrzymamy niewielki bochenek chleba zapłaciłam ok. 6zł.
        

Taki czystoziarnisty chlebek możemy zrobić również bez gotowej mieszanki! O tym wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz