czwartek, 19 kwietnia 2012

TYDZIEŃ WEGANIZMU

Z okazji Tygodnia WEGANIZMU, który obchodzimy właśnie w tym tygodniu- 15-22 kwietnia- życzę wszystkim otwartości serca i umysłu!
 A co to ma wspólnego z weganizmem?
Oto komentarz "fejsbukowy" na pytanie czy są wśród nas weganie: " gdyby Bóg chciał, abym żarła trawę, to bym była kozą!". Podążając za moja pierwszą reakcją, już miałam pisać odpowiednią odpowiedź, ale coś mnie powstrzymało i dotarło do mnie, że nie jestem zła na tą osobę, wręcz przeciwnie- żal mi jej. Z taką postawą w dzisiejszym świecie łatwo się zgubić... .
O co chodzi? Weganie dążą to eliminacji wykorzystywania zwierząt, dlatego też odrzucają wszystkie produkty odzwierzęce ( min. jaja, mleko, skóry). Wynika to ze światopoglądu, według którego zwierzę nie może być traktowane przez człowieka jak surowiec do pozyskiwania  korzyści.

Ostatnio przeczytałam ciekawy artykuł "Do czego jest życie" (autor Xavier Bayle,  magazyn Vege nr3/2012)
Czy chcielibyśmy, aby nam wypalano oczy przy testowaniu nowego szamponu?
Łatwo przyjęlibyśmy fakt wykradania dzieci, po to aby pozyskać mleko matki?
Czy bylibyśmy szczęśliwi. oddając wolność, żeby zabawiać publiczność cyrków czy ogrodów zoologicznych?
Czy z własnej woli i przez całe życie tkwilibyśmy przywiązani łańcuchem, aby pilnować czyjejś własności?
Chętnie oddalibyśmy swoje życie dla przyjemności cudzego podniebienia?
Odpowiedź zdrowego zwierzęcia jest jasna: nie.

Weganami nie jesteśmy, ale bardzo przychylna jestem ich postawie a jeszcze bardziej zachwycona przepisami wegańskimi i ich pomysłowością. Bo nie wiem czy wiecie, ale wszystko da się zastąpić!:)

W związku z tym tygodniem zazdroszczę mieszkającym w okolicach Warszawy, bo zapowiada się całotygodniowa impreza: 
Żródło:dziecisawazne.pl
Dziś między innymi pokaz gotowania prowadzony przez Jolę Słomę i Mirka Trymbulaka ( patrz poprzedni post).

pozdrawiam
WegeMama

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz