środa, 24 września 2014

Jak przemycić zielone? Czyli fajne placki gryczane



 Zielone w diecie to ważna sprawa. 
Kolor zielony w roślinach zapewnia chlorofil (wszyscy pewnie pamiętamy z biologii :)). Właśnie ta zieleń, według naukowców, ma dobry wpływ na krwinki czerwone- pomaga w budowaniu odporności, chroni organizm przed bakteriami oraz chroni przed wolnymi rodnikami. 
Natka pietruszki jest w ogóle wspaniałą rośliną. Łyżka posiekanej natki pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę A i C. Zawiera również żelazo, beta-karoten, kwas foliowy oraz witaminę K i E.

Zielone placki gryczane
rukola
natka pietruszki
korzeń selera- średni kawałek
(garść suszonej pokrzywy- opcjonalnie)
0,5 szklanki mąki gryczanej
0,5 szklanki mąki pszennej/ orkiszowej pełnoziarnistej
5 łyżek otrębów owsianych
0,5 szklanki mleka (roślinnego) plus 0,5 szklanki wody
1/4 szklanki oliwy z oliwek
łyżeczka sody oczyszczonej
sól- szczypta, papryka słodka lub ostra, opcj. garam masala- po pół łyżeczki
olej do smażenia


Rukolę siekamy drobniutko.
 Natkę pietruszki siekamy w rozdrabniaczu bardzo bardzo drobno.

Selera ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Resztę składników mieszamy bardzo dokładnie i dorzucamy posiekaną rukolę, natkę pietruszki oraz seler. Masę przyprawiamy. Nabieramy łyżką i układamy na patelni z odrobiną oleju. Smażymy do zarumienienia z obydwu stron.

Bardzo fajnie smakowały z takim sosem: jogurt naturalny, ogórek kiszony, troszkę czosnku, odrobina pieprzu.


Wypróbuj inne zielone przepisy.
Pesto z rukoli
Pesto z natki pietruszki
Gryczany omleto-naleśnik
Troszkę inna zupa brokułowa
Koktajl z natką pietruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wystąpił błąd w tym gadżecie.