niedziela, 10 listopada 2013

Warzywka w cieście.


Dawno nie pojawiło się nic kulinarnego, a dziś coś na szybko, smacznie i na różne okazje. No dobra, i mam nową patelnię- chciałam ją wypróbować :). 
U nas danie pojawiło sie jako obiad (bardzo lubię obiady, które można jeść rękoma, niekoniecznie przy stole), ale świetnie nadaje się na różne przyjęcia i imprezy.

Warzywa w cieście naleśnikowym

Co kto lubi. Moim zdaniem świetnie wychodzi kalafior, brokuł i pieczarki (wiem, to nie warzywo). Przygotowujemy pół średniego kalafiora i pół brokuła- dzielimy na różyczki a nawet na jeszcze mniejsze kawałki. Dokładnie umyte pieczarki pozbawiam nóżek. Gotujemy warzywa. Ja gotowałam w parowarze (nastawiłam na 25 minut), nie do pełnej miękkości. Pieczarki ustawiłam na samej górze i gotowałam ok. 15 minut.

W tym czasie przygotowujemy ciasto naleśnikowe, jest ono gęstsze od takiego tradycyjnego.
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
0,5 szklanki mleka roślinnego
0,7 szklanki wody
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka zmielonego siemienia
i teraz przyprawy, zależy jak lubimy- u mnie: łyżeczka kurkumy, pół łyżeczki papryki słodkiej, troszkę soli i pieprzu, dałam jeszcze troszkę przyprawy do ziemniaków (mieszanka).

Mieszamy dokładnie wszystkie składniki, przyprawy dodajemy na koniec. Gdy ciasto jest zbyt gęste dodajemy jeszcze troszkę wody.
Rozgrzewamy olej na patelni. Ugotowane warzywa wrzucamy po parę kawałków do masy, wyławiamy łyżką tak aby cały kawałek był pokryty cienką warstwą ciasta, układamy na patelni i smażymy. Smażymy z każdej strony i gotowe!

 


Podajemy z różnymi sosami np. jogurtowo-czosnkowy, sos z awokado, jogurtowy z przyprawą "meksykańską".

Lubię tę potrawę a nazywamy ją "Magiczne Warzywka". Wyciągamy kawałek z miski i zgadujemy się jakie to warzywo kryje się w środku. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz